Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na inwestowanie w rozwój swoich pracowników. Proponują im więc liczne benefity pozapłacowe, które mają zmobilizować ich do pracy nad swoim rozwojem zawodowym. Jednym z takich dodatków mogą być szkolenia językowe dla firm. To obecnie jeden z najczęściej wybieranych przez pracodawców benefitów, który także wśród pracowników cieszy się niemałym powodzeniem.

Dlaczego warto inwestować w rozwój zawodowy pracownika i dlaczego kursy językowe dla firm są jednym z najchętniej wybieranych sposobów na osiągnięcie sukcesu? W jaki sposób motywować pracownika do nauki języka angielskiego i wreszcie jaki sposób nauki wybrać? O tym wszystkim dowiecie się z poniższego artykułu.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia językowe?

O tym, że język angielski dla pracowników firm jest w świecie biznesu najpowszechniej używanym z języków obcych, nie trzeba nikogo przekonywać. Podobnie jak o tym, że umiejętność porozumiewania się w nim w mowie i piśmie jest jednym z najważniejszych atutów dla firmy, która poszukuje nowego pracownika. Pracownicy biegle władający nim otwierają firmie okno na świat i pozwalają na nawiązanie kontaktów biznesowych z osobami i firmami z każdego kontynentu na kuli ziemskiej. Dotyczy to zarówno wielkich i średnich przedsiębiorstw, jak i firm zatrudniających kilku pracowników.

Zdarza się też, że pracownicy po angielsku nie mówią, a jednak firma ma duże ambicje. Właśnie wtedy zbawieniem okazują się szkolenia i kursy językowe. Korzystanie ze szkoleń językowych ma przynajmniej kilka zalet. Najważniejszą z nich jest oczywiście podnoszenie kompetencji samego pracownika. Ale ze szkoleń wynika też jeszcze jedna korzyść – pracownik przywiązuje się do swojej firmy jeszcze mocniej i jest wobec niej bardziej lojalny. To bardzo istotne, jeśli chcemy zainwestować w szkolenia niemałe przecież środki finansowe.

Benefity pozapłacowe mogą mieć różną formę, dlaczego więc to właśnie szkolenia językowe warto wybrać? Przede wszystkim dlatego, że jest to inwestycja nie tylko w rozwój samego pracownika, ale również całej firmy. Pracownik, w którego się inwestuje, czuje się ważny i doceniany, a więc chętniej i staranniej wykonuje swoje służbowe obowiązki. Poza tym wspólne kursy językowe mogą poprawić atmosferę w zespole i zbudować w nim poczucie jedności, wspólnego celu i serdeczności.

zajęcia z angielskiego

Jak zmotywować pracownika do nauki języka?

Możliwości szkolenia kompetencji językowych jest kilka, ale prawdopodobnie największym wyzwaniem będzie dla pracodawcy zmotywowanie zespołu do nauki. Jak to zrobić skutecznie? Jednym z czynników podnoszących motywację jest element konkurencji pomiędzy pracownikami – nikt nie lubi być przecież najgorszy. Tak więc pracownicy będą na wspólnych zajęciach obserwowali postępy, które poczynili w czasie kursu ich koledzy i koleżanki i porównywali je z własnymi.

Ważna jest także systematyczność w nauce języków obcych oraz frekwencja. Oczywiście to szkoła językowa jest odpowiedzialna za to, aby zajęcia odbywały się w określonych umową odstępach czasu, ale nad frekwencją mogą już czuwać sami właściciele firm. Kursy zwykle odbywają się w ściśle określone dni tygodnia, a więc zdarzy się, że któryś z kursantów z przyczyn losowych nie będzie mógł być obecny na wszystkich zajęciach. Można więc wprowadzić zasadę, że pracodawca pokrywa koszty szkoleń językowych, ale tylko pod warunkiem, że pracownik będzie obecny na przykład na 80% zajęć.

Szkolenia językowe dla firm jakie powinny być?

Oferta szkoleń językowych jest dość obszerna, ale warto wiedzieć na jakie jej szczegóły zwrócić uwagę, aby angielski przestał być dla Twoich pracowników językiem obcym. Dobrze wybrana szkoła językowa to taka, która organizuje zajęcia dopasowane do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Szkolenia inaczej będą bowiem wyglądały w przypadku dużej korporacji zajmującej się świadczeniem usług z branży IT, a inaczej w przypadku producenta sprzętu sportowego. Oto więc kwestie, które warto przemyśleć.

Kursy językowe dla firm – dopasowane do potrzeb

Doświadczona szkoła językowa zapewni Twoim pracownikom umiejętności dostosowane do ich potrzeb. Każda firma jest inna, posługuje się wyjątkowym językiem formalnym i nieformalnym. Kursy powinny umożliwić pracownikom opanowanie specyficznych zwrotów i słów z danej branży.

Twoi pracownicy poznają tajniki prowadzenia firmowej korespondencji czy negocjacji i rozmów z kontrahentami w najczęściej spotykanych sytuacjach. Na to właśnie należy położyć szczególny nacisk – aby kursanci opanowali angielski w zakresie, w którym będą się nim posługiwali na co dzień. Pracownikom działu sprzedażowego z branży ubezpieczeń nie jest bowiem potrzebne słownictwo z zakresu zarządzania bazami danych czy technologii produkcji zaworów zwrotnych.

Doświadczeni nauczyciele

Kursy prowadzone przez native speakerów cieszą się wielkim zainteresowaniem nie bez przyczyny. Któż bowiem lepiej nauczy nas mówić lepiej niż osoba, która posługuje się językiem angielskim od urodzenia i zna niuanse wymowy oraz gramatyki od podszewki? Dzięki doświadczonym nauczycielom i trenerom język angielski stanie się zrozumiały i prosty.

Warto, aby kursy i ich program kładły szczególny nacisk na umiejętności praktyczne. Zamiast oferować wielogodzinne zakuwanie regułek, kursanci będą ćwiczyć rozmowy w sytuacjach najczęściej spotykanych w firmie. To pozwoli im na szybkie przyswojenie słów i wyrażeń oraz właściwego akcentu i szyku zdania. Zajęcia powinny być więc intensywne i dynamiczne, a kursanci powinni jak najwięcej mówić i słuchać po angielsku w czasie ich trwania.

Doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń w czasie zajęć będzie również platforma e-learningowa, dzięki której pracownicy będą mogli ćwiczyć swój angielski w dowolnym miejscu i czasie – w przerwach w pracy, w domu czy podróży. Na platformie takiej kursanci znajdą ciekawe materiały do ćwiczeń oraz będą mogli sprawdzać swoje postępy w nauce dzięki komentarzom nauczycieli.

Szkoła oferująca angielski dla firm powinna znać potrzeby swoich klientów i zaoferować im proste, skuteczne rozwiązania. Ciekawe zajęcia prowadzone z naciskiem na komunikację to klucz do sukcesu.

Angielski dla firm – nauka języka dla pracownika
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here