Hello październik! A jak październik, to oprócz pięknej złotej jesieni – powrót na uczelnie. Tym bardziej, że wiele uczelni podjęło już oficjalną decyzję o powrocie na studia w trybie zdalnym. Zastanawiasz się, jak zadbać o swoją odporność i nie wylądować w łóżku podczas pierwszych dni na studiach? Przeczytaj!

Zadbaj o siebie!

Tak niewiele, a może zrobić tak dużo. Odpowiednia ilość odpoczynku oraz work-life (a w tym wypadku work-study) balance to jeden z filarów budowania odporności oraz zdrowego, silnego organizmu.

I chociaż pierwsze wspólne wyjścia oraz imprezy do białego rana wydają się niezwykle kuszące… warto pomyśleć o sobie i znaleźć czas dla siebie.

Postaraj się, aby ilość Twojego snu była odpowiednia, najlepiej, gdyby było to 8 godzin każdego dnia. Jeśli w tygodniu roboczym ciężki Ci wygospodarować taką ilość czasu na odpoczynek i regenerację, pomyśl o tym, jak zorganizować weekend tak, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość czasu na relaks.

Relaks może mieć różne formy, a jego celem oprócz regeneracji organizmu jest także odstresowanie. Stres jest bowiem jednym z generatorów obniżonej odporności i przyszłych chorób oraz infekcji. Możesz postawić na relaksujące domowe spa, wieczór z ulubionym filmem, lub…

Aktywność fizyczna

I tutaj przechodzimy do kolejnego punktu. Nie od dziś wiadomo, że sport to zdrowie. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie, czy odpowiednio dużo czasu przeznaczasz na aktywność fizyczną?

Sport nie tylko pomaga nam w budowaniu odporności, ale także sprawia, że w naszym organizmie wytwarzają się endorfiny.

Jeśli nie masz czasu na regularną aktywność fizyczną, postaw na spacery w pięknej, jesiennej aurze lub pogadaj ze znajomymi, jaka aktywność fizyczna byłaby dla nich interesująca.

Może od razu stworzycie jakąś fajną paczkę na wspólne, aktywne wyjścia?

Zdrowa dieta

Chociaż studenckie życie często niesie za sobą także pewne kulinarne wyzwania… Postaraj się, aby Twoja dieta była możliwie jak najbardziej urozmaicona. Nie powinno w niej brakować codziennej dawki świeżych owoców oraz warzyw.

Zbilansowana dieta to nie tylko podstawa dostarczenia do organizmu niezbędnych minerałów, witamin oraz składników odżywczych, ale też podstawa prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego.

Suplementacja

W okresie jesienno-zimowym nasz organizm o wiele bardziej narażony jest na infekcje oraz niedobory witamin. Dlatego w swojej apteczce zawsze powinieneś mieć witaminę C oraz witaminę D, które wspomogą Cię w budowaniu silnego układu odpornościowego.

A co, jeśli już zachoruję?

W przypadku już rozwijającej się infekcji możesz poradzić sobie dzięki stosowaniu odpowiednich preparatów:

  • Leków przeciwgorączkowych na bazie paracetamolu,
  • Leków przeciwzapalnych,
  • Leków wykrztuśnych, jak na przykład FLUIMCUIL,
  • Naturalnych składników rozgrzewających, takich jak imbir, cytryna, miód czy cynamon – z których możesz przygotować rozgrzewającą, jesienną a zarazem pełną witamin herbatę.

Zdrowy powrót na studia krok po kroku!
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here